Lektura zamknięta w pudełku |
W jaki sposób zamknąć w pudełku treść książki? Z takim wyzwaniem zmierzyli się uczniowie klas V a i VI a na podsumowanie pracy z lekturą. Przygotowali specjalne pudełka, w których zgromadzili różne rekwizyty lub samodzielnie wykonali elementy związane z bohaterami i problematyką przeczytanych utworów. Efekty ich twórczej pracy można podziwiać w galerii. |
|
Zdalna nauka matematyki czasem zmusza uczniów do przejrzenia swojego otoczenia w poszukiwaniu modeli figur omawianych na lekcjach. Modeli graniastosłupów mamy w domach dużo, trudniej o przykład trapezu. Jednak nasi uczniowie z tym też sobie poradzili. |
Matematyczne zmagania dotyczące naszych barw narodowych uczniowie zakończyli wywieszeniem flag. |
Zabawy piątoklasistów z rymami i cieniem przyniosły bardzo ciekawe efekty. Zapraszamy do galerii. |
W każdym języku istnieją słowa, które naśladują odgłosy. Są to onomatopeje, czyli wyrazy dźwiękonaśladowcze. Według definicji onomatopeja to figura retoryczna polegająca na dobieraniu słów w taki sposób, aby naśladowały one dźwięki jakiegoś zjawiska albo oddawały ich brzmienie, np. szczekanie psa czy warkot silnika. Onomatopeje stosowane są nie tylko w poezji. Pojawiają się w naszych codziennych opowieściach. Zobaczmy, jak dźwięki towarzyszące nam na co dzień przedstawili na komiksowych kartach uczniowie klas piątych: Kacper Szczukocki, Michał Stępczyński, Igor Kaczewiak, Filip Koszela, Maciej Susmęd, Maja Rojek i Kacper Owczarek.
|
|
|
|
Strona 3 z 9 |