Lapbooki o Rudym, Alku i Zośce |
|
|
|
„Kamienie na szaniec” to lektura, z którą zmierzyli się niedawno uczniowie klasy VIII. Treści, które chcieliby zapamiętać i przekazać innym, zaprezentowali w formie lapbooków, czyli teczek tematycznych, pełnych kieszonek, karteczek i książeczek o przeróżnych kształtach. Bardzo ciekawe prace ósmoklasistów można oglądać na tablicach szkolnego korytarza oraz w naszej galerii. Zapraszamy… |
|
Czas na chwilę relaksu w towarzystwie rzymskich bogów i bogiń |
|
|
|
W życiu Rzymian religia odgrywała bardzo istotną rolę. Bogowie rzymscy nie schodzili jednak na ziemię i nie ukazywali swej postaci ludziom tak chętnie jak bogowie greccy. Nie pomagali człowiekowi bezpośrednio, nawet gdy mieli go przed czymś ostrzec. Wszystko co wiedziano o bogach to tyle, że trzeba im składać ofiary i nieustannie ich czcić.
|
Więcej…
|
Każdy z nas może znaleźć się w sytuacji, kiedy trzeba będzie udzielić komuś pierwszej pomocy. Jak zachować trzeźwy umysł i jak pomóc poszkodowanemu? Na te i inne pytania odpowiedzi szukali uczniowie klasy V a i V b. Na lekcjach techniki doskonalili swoje umiejętności wzywania pomocy i jak najszybszego podjęcia czynności podstawowych resuscytacji krążeniow -oddechowej. W rytm piosenki zespołu Bee Gees „Stayin’ Alive” najlepiej przywracać puls.
|
Więcej…
|
Godzina wychowawcza w dniu 27 listopada przebiegała w atmosferze wróżb i magii. Przyczynili się do tego uczniowie, którzy przygotowali różnorodne wróżby. Uczniowie i wychowawczyni mogli wywróżyć sobie, jaka czeka ich przyszłość i jak na imię będzie miała przyszła sympatia. Andrzejki są wspaniałą okazją do dobrej zabawy, a jednocześnie źródłem szacunku dla tradycji i obrzędów ludowych. Zabawy, radości oraz uśmiechu było wiele i wszyscy czekają na spełnienie wróżb. |
Droga Polski do niepodległości w liczbach |
|
|
|
Rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości świętowaliśmy również na lekcjach matematyki. Uczniowie klas V i VI rozwiązywali zadania sięgające historią rozbiorów naszej Ojczyzny. Lekcje były okazją do powtórzenia znaków rzymskich oraz obliczeń kalendarzowych. Uczniowie z dużym zaciekawieniem rozwiązywali kolejne zadania, pogłębiając tym samym wiedzę o przeszłości Polski. |
|
|
|
Strona 7 z 8 |