Na zakończenie pracy z lekturą „Pajączek na rowerze” uczniowie klasy VI b zaprojektowali plakaty, które mogłyby reklamować ekranizację wspomnianej powieści. Oto efekty ich pracy: |
|
Jednym ze sposobów podsumowania pracy z lekturą są pudełka lekturowe, w których należy zmieścić różnorodne elementy łączące się z treścią przeczytanej książki. Dzięki takiemu zadaniu młodzi ludzie nie tylko mają szansę wykazać się pomysłowością, ale także udowodnić, że znają treść lektury. W galerii prezentujemy pudełka lekturowe wykonane przez uczniów klasy VI b do noweli „Janko Muzykant”. |
Plac zabaw to miejsce, które wiąże się ze swobodą i przygodą. Miejsce to może stać się miasteczkiem na Dzikim Zachodzie, puszczą i górami skalistymi pełnymi kanionów. Dla chłopców z Placu Broni ich ukochany plac był symbolem wolności i małą ojczyzną. Jak wyglądał ten magiczny skrawek ziemi, w obronie którego węgierscy chłopcy podjęli bohaterską walkę? Popatrzmy na makiety przygotowane przez piątoklasistówna zakończenie pracy z lekturą „Chłopcy z Placu Broni”. |
Gdybym był Jankiem Muzykantem |
Na podsumowanie pracy z lekturą uczniowie klasy VI a przeobrazili się w tytułowego bohatera noweli Henryka Sienkiewicza. Starali się jak najwierniej odtworzyć postać małego miłośnika muzyki. Jak im się to udało?
|
"Ciemno wszędzie, głucho wszędzie..." |
Dziady cz. II to utwór będący lekturą obowiązkową w szkole podstawowej. Nie jest to dla uczniów łatwy w odbiorze dramat, a na przeszkodzie w jego zrozumieniu stoją między innymi: dziewiętnastowieczny język, nieznajomość kontekstów kulturowych, daleka od zainteresowań uczniów tematyka oraz trudność wynikająca z czytania tekstu sztuki, a nie oglądania jej na scenie. Na zakończenie zmagań ze zrozumieniem treści utworu, poznaniem jego budowy oraz uniwersalnego przesłania siódmoklasiści zamknęli w zdjęciach wybrane z utworu cytaty. Zapraszamy do galerii. |
|
|
|
Strona 2 z 9 |