Plac zabaw to miejsce, które wiąże się ze swobodą i przygodą. Miejsce to może stać się miasteczkiem na Dzikim Zachodzie, puszczą i górami skalistymi pełnymi kanionów. Dla chłopców z Placu Broni ich ukochany plac był symbolem wolności i małą ojczyzną. Jak wyglądał ten magiczny skrawek ziemi, w obronie którego węgierscy chłopcy podjęli bohaterską walkę? Popatrzmy na makiety przygotowane przez piątoklasistówna zakończenie pracy z lekturą „Chłopcy z Placu Broni”. |
|
Gdybym był Jankiem Muzykantem |
Na podsumowanie pracy z lekturą uczniowie klasy VI a przeobrazili się w tytułowego bohatera noweli Henryka Sienkiewicza. Starali się jak najwierniej odtworzyć postać małego miłośnika muzyki. Jak im się to udało?
|
"Ciemno wszędzie, głucho wszędzie..." |
Dziady cz. II to utwór będący lekturą obowiązkową w szkole podstawowej. Nie jest to dla uczniów łatwy w odbiorze dramat, a na przeszkodzie w jego zrozumieniu stoją między innymi: dziewiętnastowieczny język, nieznajomość kontekstów kulturowych, daleka od zainteresowań uczniów tematyka oraz trudność wynikająca z czytania tekstu sztuki, a nie oglądania jej na scenie. Na zakończenie zmagań ze zrozumieniem treści utworu, poznaniem jego budowy oraz uniwersalnego przesłania siódmoklasiści zamknęli w zdjęciach wybrane z utworu cytaty. Zapraszamy do galerii. |
Lektura zamknięta w pudełku |
W jaki sposób zamknąć w pudełku treść książki? Z takim wyzwaniem zmierzyli się uczniowie klas V a i VI a na podsumowanie pracy z lekturą. Przygotowali specjalne pudełka, w których zgromadzili różne rekwizyty lub samodzielnie wykonali elementy związane z bohaterami i problematyką przeczytanych utworów. Efekty ich twórczej pracy można podziwiać w galerii. |
Zdalna nauka matematyki czasem zmusza uczniów do przejrzenia swojego otoczenia w poszukiwaniu modeli figur omawianych na lekcjach. Modeli graniastosłupów mamy w domach dużo, trudniej o przykład trapezu. Jednak nasi uczniowie z tym też sobie poradzili. |
|
|
|
Strona 2 z 8 |