Breadcrumbs

Strona startowa Zajęcia pozalekcyjne Tropiciele historii Szlakiem Modrzewskiego



Szlakiem Modrzewskiego PDF Drukuj Email

Szlakiem Modrzewskiego

12 i 13 maja 2017 r. uczennice z klasy VIa: Julia Biegańska, Kinga Grzejszczak, Julita Łuczyńska, Marta Piestrzyńska, Kinga Staszek, Natalia Szumigaj oraz uczennice z klasy VIb: Marta Gajecka i Martyna Gajda wraz z opiekunką panią Moniką Stachurską, w ramach działalności koła „Tropiciele historii”, uczestniczyły w XXX Rajdzie „Szlakiem Andrzeja Frycza Modrzewskiego”, który odbył się w Wolborzu.

Celem rajdu, w którym uczestniczyło 172 uczniów z terenu szkół powiatu piotrkowskiego, tomaszowskiego i bełchatowskiego, było poznawanie i promowanie walorów turystyczno-krajoznawczych gminy Wolbórz, rozwijanie turystyki kwalifikowanej, kształtowanie postaw proekologicznych oraz propagowanie zdrowego stylu życia. Po oficjalnym rozpoczęciu pod pomnikiem A.F. Modrzewskiego uczestnicy rajdu zmagali się z konkursami: wiedzy o Wolborzu i PTSM, ekologicznym, o A. Fryczu Modrzewskim i sportowym w mini siatkówkę. Wśród uczniów szkół podstawowych i gimnazjów nasze uczennice uplasowały się na czołowych miejscach. Marta Piestrzyńska zdobyła II miejsce w konkursie ekologicznym, Natalia Szumigaj – II miejsce w konkursie wiedzy o A. Fryczu Modrzewskim, Julita Łuczyńska – IV w konkursie wiedzy o PTSM i Gminie Wolbórz. Wieczorem po kolacji wszyscy uczestnicy rajdu, zamiast grzecznie iść spać, wyruszyli na grę w terenie leśnym pt. „ Horrorek”. I to był prawdziwy horror! Ciemno, nieznany teren, las, latające nietoperze, pohukiwania sów, widma, zjawy, czarownice,  gra ze śmiercią w kości i smarki Trola, które trzeba było zjeść. Oj działo się, działo! Umordowani po 4 godzinnej grze, która zakończyła się grubo po 24 w nocy wszyscy wrócili do budynku szkoły na nocleg. Noc jak zwykle była na spanie za krótka. Rano po śniadaniu wszystkie drużyny zostały zaproszone na grę miejską pt. „Turniej Wielomagiczny” w klimacie Harrego Pottera. Pokonywanie labiryntów i zdobywanie smoczego jaja, wymyślanie magicznych zaklęć, sporządzanie eliksirów, odgadywanie szyfrów, dojenie krowy na czas, gra w quidditcha. Wszystkie te zadania pozwoliły nam uwolnić Pottera z Azkabanu i zdobyć III miejsce w grze na 20 drużyn.  Kto jest ciekawy jak było, musi porozmawiać z uczestniczkami rajdu lub obejrzeć zdjęcia.

 

 
Naszą witrynę przegląda teraz 9 gości